Sunday, September 30, 2012

Den danske sprog er svær...

Min datter og jeg har tilbragt formiddagen i haven med at lægge tulipanløg og pakke havemøblerne væk for vinteren. Hun har også lavet den lækreste restaurant til mig med chokolade-sandkager m.m.
Hen over sommeren har vi lavet lavendelplanter i urtepotter. I dag skulle de plantes ud i et bed og jeg bad Sofia hente en af potterne. Hun tog den og sagde straks: "Åh mor, den her er godt nok fuld af krudt".......
Det er så skønt at ukrudt kan blive til krudt og samtidig et vidne om, at vi danskere tit sluger dele af vores ord :-)

God søndag til jer.

2 comments:

  1. Ja den danske sprog er en svær en...ukrudt kan hurtigt blive til krudt...god aften til dig!

    ReplyDelete
  2. Hej, leder du efter et gældskonsolideringslån, usikrede lån, erhvervslån, realkreditlån, billån, studielån, personlige lån, risikovillig kapital osv.! Jeg er en privat långiver, jeg yder lån til virksomheder og privatpersoner med en lav og rimelig rente på 2%. E-mail til: christywalton355@gmail.com

    ReplyDelete