Monday, March 8, 2010

Hjerter...

Min krea-veninde Britta og jeg mødes en gang om året i en weekend, hvor den står på shopping, ide-inspiration og krea..... Mændene og de seks børn vi har tilsammen, må passe sig selv den weekend.
En gang lavede vi disse små ophæng. Mit hænger nu på væggen og Britta har sin hængende i vinduet. Mit hjerte er forsiden fra en meget gammel bog fra et loppemarked, mens Britta lavede nogle hjerter af gammelt gulnet nodepapir. Alt kan bruges..... Det skal bare limes på noget pap, hvis det ikke er stift nok.

Du gør sådan her:
  • Fold en firkant af elefantståltråd, den må gerne være lidt bredere foroven. Træk et par perler på en almindelig tynd ståltråd og vikl den omkring firkanten. Lav et lille "loop" foroven og forneden til ophæng og vedhæng. Perlerne placerer du, hvor du synes det er pænt.
  • Skær et hjerte ud af et eller andet materiale.
  • Træk et par perler på en ståltråd og vikl den fast foroven i firkanten.
  • Sno den rundt om hjertet på kryds og tværs og vikl fast forneden i firkanten.
  • Træk lidt perler på et lille stykke ståltråd og fastgør i det nederste "loop".

1 comment:

  1. Hej Maria,
    .... rigtig fint hjerte:)

    Du har vundet en giveaway hos mig, kunne du ikke sende mig din adresse på stihj@sol.dk

    Hilsen Stine

    ReplyDelete