Tuesday, February 1, 2011

Sådan laver du hjerter med mønster.




Disse hjerter hænger i vinduet i mit krea-rum. De er blevet til ved en fejl eller et forsøg om man vil! Jeg troede det skulle være hjerter i guld og lilla, lige klar til juletræet. De viste sig bare at være alt for kedelige, og så måtte de have det sorte lag! Det gav lidt kontrast og nu er det ikke julepynt!

Dette skal du bruge:
Kraftigt akvarelpapir. (Eller hvidt karton).
Ecoline farver.
En fedtfarve. (Oliekridt).
Plastikblonde.
Acrylmaling.
Saks.
Snor. (Eller garn).
  • Klip nogle hjerter ud af kraftigt akvarelpapir.
  • Tegn et hjerte med fedt farve midt på papirhjertet. Jeg har brugt guld-fedtfarve.
  • Mal det hele over med ecoline akvarelfarve. Jeg har brugt rødviolet nr. 545.
  • Mal en kant rundt yderst i hjertet. Jeg har brugt neonpink acrylmaling.
  • Lad tørre.
  • Find noget blonde frem. Jeg har brugt palstic-blondedækkeserviet. Læg det over hjertet og dup sort acrylmaling over hele fladen.
  • Tag blonden af og og skyl den.
  • Gentag på den anden side, når det sorte er tørt.
  • Lav et hul. Jeg har brugt en hultang. Sæt en neonpink murersnor i fra byggemarkedet. (Alt muligt farvet garn der passer kan også bruges).
God fornøjelse.

No comments:

Post a Comment