Friday, April 6, 2012

Hæklede pap-æg.....





Jeg har set disse æg på mange blogge, både her til påske og til jul (hvor det selvfølgelig var hjerter). De er søde, synes jeg og så kræver de ikke de store hæklefærdigheder. Hvis du ikke kan hækle, eller hvis du skal lære dine børn det, så er det måske her du skal starte.....
(Jeg anbefaler you-tube til at finde gode hækle-skoler hvis man er helt begynder...)

Sådan laver du æggene her:
1. Klip to stykker karton ud i æggeform og lim dem sammen. Hvis du har meget lækkert papir ligende klipper du to stykker og limer dem på hver side af et stykke karton. (Jeg har brugt noget hvidt karton jeg engang har lavet maleforsøg på.

2. Klip huller rundt i kanten med en hultalg. Jeg har brugt en mellemstørrelse hul. Der skal ca. være en halv cm fra kanten og ind til hullet og der skal ca. være tre kvart cm mellem dem.

3.Nu er du klar til at hækle fastmasker hele vejen rundt. Hækl to i hvert hul. Start i topen af ægget og slut med at binde de to ender sammen til ophæng.

God fornøjelse.

4 comments:

  1. De er blevet rigtig fine.. Man bliver jo helt grebet af at lave dem... Jeg fik lavet en masse. Både til gaver, job og pynt til hjemmet.
    Lone

    ReplyDelete
  2. De er rigtig fine...måske de sidste påske dage skulle bruges på at fremstille nogen til grenene i stuen...god rest påske tiil dig!

    ReplyDelete
  3. Tusind tak begge to, også god rest-påske til jer.
    Maria

    ReplyDelete
  4. De er rigtig søde og tak for tippet
    mette

    ReplyDelete