Wednesday, October 27, 2010

Sådan laver du kreapynt med lillepigen...

Sofia og jeg har lavet tøsepynt i ferien. Jeg har fået noget nyt malegrej der straks skulle afprøves! Vi har lavet en snor med hjerter til at hænge på hendes værelse. Du gør sådan her:

Klip et par hjerter og mindre cirkler ud af akvarelpapir. Tegn mønstre med sprittusch. (Find mogle mønstre i en eventyrbog eller lign. som du kan låne ideer fra.)

Udfyld mønstrene med fedtfarver. Det behøver ikke at være helt tæt.

 Mal over med Ecoline flydende akvarelfarve. (Her kan også bruges alm. vandfarve).

Tobias kom hjem og ville være med, så han lavede en smiley!
Så skal hjerterne og cirklerne bare tørre, hvorefter man kan tegne flere møønstre med Posca-tusch-pen (her grøn). Hjerter og cirkler hænges op skiftevis i en fin snor!



Her kan du se den eventyr-pixi-bog, som vi har lånt vores mønstre fra. Du må gerne låne den:-)








 

6 comments:

  1. Har ofte beundret børns kreativitet, i mit job som pædagog - her er igen et fint eksempel. Det ser jo smadder godt ud. Glæder mig til min datter og jeg i fællesskab skal skabe så fine sager som i har her - en dag når hun bliver gammel nok. Flot og inspirerende er det i hvert fald.

    ReplyDelete
  2. SÅ fantastisk at man kan få det ud af at kigge på mønstre fra en Pixibog! Det beviser jo bare at kreativitet kommer i mange underlige forklædninger. Du er bare rigtig god til at få meget ud af lidt, og jeg nyder at følge din blog!
    Ha' en superfantastisk dag!
    Kh. Jane

    ReplyDelete
  3. Så enkelt og så smukt! Tak for inspiration endnu engang;)

    ReplyDelete
  4. ...og de er li' så bedårende dejlige og eventyragtige, som små og store piger kan li' det. Super skøn idé til prinsesser i alle aldre :D

    ReplyDelete
  5. Så fine - tusind tak for skøn inspiration :)
    Kh Dorte

    ReplyDelete
  6. Dette var skikkelig fine vinduspynt:)

    ReplyDelete