Wednesday, October 6, 2010

Ølkapsler, hvad kan de bruges til?

Har I set det? Vi er blevet udfordret af hende her til at lave ping pong på bloggene.
Den første udfordring går på, hvam der kan lave noget sjovt/kreativt med kapsler!!!!
Jeg tænkte, at jeg ville vise jer disse kapsler som jeg har lavet med mine unger. Jeg købte et færdigt krea-sæt på "Den gamle Skole". Men disse kapsler kan nemt laves med limlak, perler og tegneserier eller andet man lige har liggende.
Det er en god ide at lægge en mønt oven på kapslen når man åbner øllen, så bøjer kapslen ikke så let! Der er magneter bag på vores kapsler.
Hvis du klipper billeder ud af tegneserier eller blade, så giv dem en gang klar tape på begge sider, så vil limlakken ikke gennemvæder papiret.
Hæld lidt limlak i bunden af kapslen. Læg dit lille runde udklip i og dæk med yderligere et lag limlak. Drys evt. lidt glimmer i eller placer et lille plasticdyr! Lad tørre og lim en magnet bagpå med limpistol.

Jeg har opdaget at man stadig kan købe det præ-fabrikerede sæt jeg startede med. Du kan finde det her på en net-shop i USA. (det koster 17$, dertil 11$ i porto). (Måske kan man også google og finde det i DK?)

Du kan se et par ekstra billeder af mine kapsler her.




7 comments:

  1. Hvor er de super søde...dine kapsel-magneter - og et rigtig godt tip med mønten blandet ind i opkapslingen...:D
    Tak fordi du tog imod udfordringen, Maria:) Der vil komme flere af salgsen, men sikkert i nye omgivelser....ssshhh...vi har skumle planer.....

    ReplyDelete
  2. De var da lidt sjove...også som spillebrikker i et spil.

    ReplyDelete
  3. This is great idea and it looks stunning, but I don't understand a word you sad, so I don't realy know how you did that. I would realy like know.

    Have a nice day.

    ReplyDelete
  4. De er da megasøde...
    Jeg finder da lige lidt kapselbilleder frem...

    ReplyDelete
  5. Tak alle sammen, jeg skulle hilse og sige at ungerne er fuldstændig vilde med at lave disse kapsler!!!!

    God weekend.
    Maria

    ReplyDelete
  6. Maria....jeg har tilladt mig at låne et at dine fotos med dine kapsel-idéer og lagt det på Delebarnet med en henvisning til dig. Håber det er i orden, ellers må du gi' mig et gok i nødden, og jeg fjerner det med det samme;)

    ReplyDelete
  7. Sikke dog en skæg ide - så kan jeg virkelig personliggøre mit køleskab :D Fed ide og næste gang jeg kommer i nærheden af kapsler ved jeg hvad de skal bruges til :D takker.

    ReplyDelete