Tuesday, January 18, 2011

Hjerter.....

Som så mange andre her i blogland, har jeg også leget med papirler og keramikler hen over julen.
En keramiklers-hjerte der stadig lå og solede sig på mit bord, blev til denne lille værtindegave forleden.
  • Jeg har rullet leret ud med en kagerulle.
  • Derefter rullet det et par gange mens det lå inde i en blondeserviet af plastic.
  • Til sidst stukket hjertet ud med en kageform.
  • Efter tørring har jeg lagt et tyndt lag neon-pink acrylmaling hen over med en grydesvamp.
  • En snor i, en hjerteperle på og afsted det gik......
De smarte ved de to ovennævnte lertyper er, at det bare skal tørre, og så er det klar til brug. Hvis du ikke kender leret allerede, må du straks en tur til Panduro eller deres netbutik :-) For det er et sjovt at lege med.

12 comments:

  1. Hvor er det fedt. Tak for den gode "gør-det-selv" beskrivelse, nu må jeg altså prøve. Skal bare ind og hugge papirleret i kærestens skab, ti hi..

    stine:)

    ReplyDelete
  2. Papirler? Hvad der dog ikke findes. Sødt hjerte.

    Hærdet det hårdt nok op - jeg tænker på om det ikke knækker let?

    ReplyDelete
  3. jeg mener "hærder" eller "tørrer"... :-)

    ReplyDelete
  4. Hjerter er alltid fint i alle former. :))

    ReplyDelete
  5. Love different textures. Looks great.
    Hugs.

    ReplyDelete
  6. Det er et vidunderlig hjerte, super fint med den pink effekt!!

    ReplyDelete
  7. Tak for kommentarerne alle sammen.
    Fru Olsen: papirleret er vel nærmest en slags pap mache´ der er lavet af hvidt silkepapir, det virker rimelig stærkt og er samtidig let.
    Keramikleret er mere sprødt og kan fx ikke bruges til små skåle og sådan noget. Begge dele kan bruges til mindre ting, også smykke vedhæng, hvis de vel at mærke bliver lakeret med en gang mat lak.
    Mvh Maria

    ReplyDelete
  8. Så fint - og så simpelt(lyder det til?)
    Det skal jeg da prøve :)

    ReplyDelete
  9. Hvor er det fint - og hvor er du sød til at dele med os andre... Kæmpe inspiration!
    Dejlig onsdag til dig :-)

    ReplyDelete
  10. Super fin. Hvor har du købt blondeservietter i plastik?

    ReplyDelete