Thursday, January 6, 2011

Hidden art. Street art eller...grafitti...?



 Jeg ved det. Jeg har vist gademalerier fra Århus for nylig. (Se dem her ) Men.... se nu her, hvad jeg opdagede i et hjørne mellem to butikker. Det er nabogaden til den jeg viste døre fra i december! Altså latinerkvarteret.
Jeg ved godt, at det MÅSKE kan kaldes graffitti...? Af nogle...?
Men jeg synes, det er kunst på den sjove måde, og som ikke ødelægger s-toge eller offentlige bygninger. Jeg synes, at denne gadekunst sætter et lille udråbstegn i et "ubrugt" hjørne og på en kedelig træ-kælder-plade!



Læg mærke til at der er flettet legoklodser ind i resten under billedet. Der er også et par enkelte helt inde i hjørnet ved en ledning.

10 comments:

  1. Dét er streetart! Det er noget, der giver anledning til forundring, tanker om motivet for at gøre det og motiverne i sig selv. Absolut street-art! Og som så meget andet kunst, kan nogle lide det - og andre ikke! Godt fundet!
    Hav en god aften!
    -LisBethLys.

    ReplyDelete
  2. Du er godt til at spotte!
    Den slags opdager jeg sjældent.

    ReplyDelete
  3. Jeg ville også kalde det kunst. Noget af det med tydelig reference til Banksy. Lækker detalje med legoklodserne!!!!

    Godt spottet! :-)

    ReplyDelete
  4. Helt sikkert ART!!!
    (Og Banksy....yes. Han er genial.)

    ReplyDelete
  5. Enig! flot kunst og og godt spottet.
    Tina :-)

    ReplyDelete
  6. Der er SÅ megen lækker kunst i Århus' gadebillede... en god bekendt har faktisk lavet en kunstserie over netop det tema - prøv at tjekke galleribruun hvis ikke du kender det i forvejen!

    ReplyDelete
  7. Tak for alle kommentarerne, jeg har fået tjekket både Banksy og GalleriBruun.....!
    Bare vent til i morgen hvor jeg viser en "Elvis hund" jeg har mødt et helt andet sted i Århus!
    Maria

    ReplyDelete
  8. Er vild med gade kunst,synes det er fantastisk, hvad det kan gøre ved en ellers kedelig væg. Har lavet et lille indlæg, med noget af det vi så på vores tur til Berlin i sommers.

    Sanne:)

    ReplyDelete
  9. Flott og kreativ gatekunst:)
    Så ikke legoklossene, måtte forstørre bildet for å få øye på dem!
    Moro.

    Fin og morsom blogg du har! Kommer garantert igjen!
    Takk for besøk hos min blogg!:)

    ReplyDelete