Tuesday, August 3, 2010

Sådan laver du en cykelslange-væv med collage:





  1. FInd dimser frem! Legetøjsdimser, plasticdyr, silkeblomster, kapsler o.a.

  2. Find alt muligt sjovt papir at klippe i. Maling, lim, garn, snor, cykelslanger, plasticblondedug m.m.

  3. Sav en plade ud. Det kan være mdf, spånplade, en gammel skabslåge eller hvas du nu kan finde. Grund den med hvid maling.

  4. Start det sjove: Mal, klip ud, lim på, tegn med tuscher, lav blondemønstre ved at duppe maling med en svamp gennem en plasticblondedug. Husk også at male eller pynte siderne.

  5. Skru skruer i, foroven og forneden. Man kan lave brede kanter så man har mere plads til at male o.s.v.

  6. Bind en snor fast (her neon-murersnor fra byggemarkedet) før snoren op og ned, men rul den en gang rundt om hver skrue. Det skal være stramt.

  7. Nu kan vævningen begynde. Klip strimler af alt muligt. Se på billederne her over.

  8. Bind en snor fast i de to øverste skruer, til at hænge billedet op i.
God fornøjelse. Her kommer lidt flere billeder fra i dag.
 




 


                                                 
Og ugeavisen nåede sørme at få os på både forsiden og bagsiden til i dag

2 comments:

  1. Sikke et spændende projekt, Maria! Jeg kan næsten føle, hvordan jeg ville have elsket at siddet der, som de små piger på billedet gør, da jeg var på deres alder... Hyggeligt!

    ReplyDelete
  2. Fantastisk kreativt projekt! Det vil jeg afprøve sammen med mine piger inden længe.
    Tak for SUPER inspiration!

    ReplyDelete