Saturday, March 27, 2010

Gåseæg på stativ!

Disse æg har jeg lavet sammen med krea-veninde Britta. Det var Britta der havde scoret gåseæggene, men jeg tror godt de kan købes!


Du skal bruge: 3 stykker elefantståltråd. En rulle almindelig sort ståltråd. Et gåseæg og tre perler. En tang.
Du kan lave æggestativerne sådan her:
  • Fold 3 stykker elefanttråd til fødderne, du kan kigge på billedet her eller selv finde på noget. For at de bliver rimelig ens, kan du lægge dem over hinanden og måle efter den første.
  • Sno de tre fødder sammen med almindeligt ståltråd. Fortsæt snoningen hele vejen op til der, hvor topspiralerne skal starte.
  • Sæt ægget på.
  • Form de tre øverste spiraler med en lille tang.
  • Lav tre perlevedhæng, og hæng dem på!

1 comment:

  1. Jamm, hvad skal sige? ;o) Wauuw, sikke en spændende og inspirerende blog, du har banket ned her! Havde engang lignende energi - desværre ikke længere på grund af sygdom. Kan du ikke "smitte" mig hihi... Så jeg kommer i gang med alle mine projekter... Munter krea-hilsen Hanne

    ReplyDelete