Sunday, August 22, 2010

Dragebilleder.



Hvis du har drengebørn, så er det ikke altid til at overtale dem til at male bileder til væggen!
  • Jeg fik en af mine drenge til at tegne de sejeste drager han kunne.
  • Bare på alm. papir og med blyant og farveblyant.
  • Da han var færdig gav jeg ham en tynd sort tusch, som han skulle tegne dragerne op med igen. Ikke helt populært, men han gjorde det!
  • Så overtog jeg. Jeg klippede dragerne ud, lidt uden for stregen, og limede dem op på et sort stykke karton.
  • I en ramme med dem, og så færdig, og op på væggen med det samme, så han kunne se resultatet af sine anstrengelser.
  • Selv om dragerne nu har hængt der et par år, er der stadig mange af vennerne , der kommer her i huset, som kommenterer dem og synes de er flotte! Og det har han jo ikke noget imod, ham sønnen! :-)
Ovenover dragerne, hænger et lille bitte gækkebrevshjerte som han sad og klippede ud en dag , uden at tænke over det. Jeg snappede det, og fik det op på væggen. Nu er min ældste søn også repræsenteret på væggen blandt børnekunsten, selvom han ikke tegner og maler ret meget overhovedet!

2 comments:

  1. De ser da også ret seje ud de drager på sort baggrund og den enkle ramme.
    Og hvor er det sjovt.
    Folke gider godt og tegne, men når man spørger om han f.eks vil tegne en tegning i fødselsdagsgave til farfar nægter han.
    Han har lavet rigtig mange skønne tegninger, og jeg synes kunsten lige nu er at få dem listet fra ham inden han skriver FOLKE med meget stor og skæve bogstaver ud over det hele. Eller lige kommer til at tegne forkert eller ved siden af, så han bliver hidsig og kradser tusch ud over det hele eller krøller billedet sammen.
    Lige nu i en alder af 5 ½ elsker han at tegne med kuglepen eller sort tusch, og der kommer de fedeste detaljer og de skønneste væsner frem...
    Stine:)

    ReplyDelete
  2. Tit er det rammen og opsætningen, der lige sætter prikken over i´et, og børnene bliver så stolte, når de ser deres værker flot hængt op.

    ReplyDelete