Thursday, May 12, 2011

Strik lige en 2CV...............




Det er længe siden jeg selv har hæklet ny trøje til min egen lygtepæl. I kan se den i højre sidebar. Det er også længe siden, at jeg har vist noget fed strikkegraffitti. Men.......

Se lige her, hvad man kan læse på TV2 Fyns hjemmeside:
Strikke-graffiti i Odense Kan man strikke en 2CV og ti cykler? Næppe. Men man kan i hvert fald udsmykke dem med strik, og det er netop hvad 70 odenseanere har gjort. Resultatet af masser af timers strik bliver vist frem på lørdag i forbindelse med Kulturmaskinens Festival i Odense. Strikke-eventen sker i Farvergården mellem kl. 11 og 17.

Kvinderne bag eventen, Gitte Skovmand og Eva Holm, har fået kulturpuljemidler til det de kalder "Yarnbombing" eller "strikke-graffiti". Og siden marts har 70 odenseanere strikket løs i henholdsvis Vollsmose og Kulturmaskinen.


Jeg synes det er fantastisk humuristisk at strikke/hækle betræk til en ting. Ærgeligt at der er så "langt" til Odense. Må straks sende Krea-veninde-Britta i Odense hen og se bilen!
Jeg glæder mig til snart at blive lærer og komme ud i en skole og strikke et fodboldmål med nogle drenge eller en cykelkurv med nogle piger :-)Eller et fodboldmål med nogel piger og cykel med nogle drenge. Eller.........

8 comments:

  1. Hvor er det fantastisk, at folk finder på sådan noget! Jeg har lige købt en computertrolley, som jeg overvejer at dekorere på lignende vis, men det er jo ikke et helt så omsiggribende projekt som en 2CV :-)

    ReplyDelete
  2. Aj det lyder spændende, har du mere info?
    KH Charlotte

    ReplyDelete
  3. Hej Morsille.
    Du kan få linket her: http://www.tv2fyn.dk/article/301063:Strikke-graffiti-i-Odense?billede=0

    De har også en Face Book side fra strikkegruppen i Odense.
    Maria

    ReplyDelete
  4. sjov ide og den bil kommer ikke til at fryse hehe

    ReplyDelete
  5. Fed bil.. Måske jeg sku ta på "rov" og prøve det af på en af naboernes biler.. Den er da SÅ fed den bil..:0) Og Maria - du kan se lyset på den anden side nu.. Lærer og børn, here i come:0)

    ReplyDelete
  6. Sådan! Det er et super projekt, hva'?! Jeg kan godt forstå, du bliver inspireret!
    Hav en god week-end!
    -LisBeth.

    ReplyDelete