Sunday, October 28, 2012

Der ser FOR vildt ud.... Prøv selv!



Min mand havde arrangeret overraskelsestur for hele familien i går. Kan du se hvor det er? Ja, nemlig. Regnbuen på toppen af Aros i Århus. (Vidste du for øvrigt, at Århus hed Aros for RIGTIG mange år siden....?)
Overraskelsen gik ud på at han bare havde booket eftermiddagen i vores fælles Google-kalender. Vi har fået Googlekalender i år. Jeg fatter ikke at vi nogensinde har kunnet leve unden! Der er ikke helt så mange upsere (børnepasning/afhentning m.m.) i vores liv efter Google!!!!!! (Jeg får ikke reklame-løn, vil jeg bare lige sige :-)
Nå, men på et bestemt tidspunkt mødte vi op på Aros og der bliv vi passet RIGTIG MEGET PÅ af et stort antal sikkerhedsvagter! Øhhh, det vil sige at de passede på en masse smukke billeder af Edward Munch, men det føltes som om de passede på os! Vi havde en halv time, så skulle vi være ude igen og et nyt hold kunne eskorteres ind af vagterne. Jeg har set mange af Munchs billeder i Oslo, for mange år siden, men de var lige smukke og spændende. Udstillingen hedder Angst og den udtrykker rigtig meget af Munchs livsangst. Du kender sikkert Skriget, som er blevet stjålet flere gange i Oslo. Det var så vildt at kunne fortælle børnene, at hvert enkelt billede der var på udstillingen, er mere værd end vores hus. Og der var MANGE billeder!

Bagefter gik turen selvfølgelig op i Regnbuen. Har du ikke været der før, så skynd dig! Tag familien og et kamera med og husk solskin! Sjovt som der var koldt i de lilla områder og varmt i de gule, hvor solen kunne skinne i gennem.

Her er billedet Skriget.



2 comments:

  1. Sikken en oplevelse, wauuu..., det må have været helt fantastisk deroppe på toppen af Aros.
    Kh. Stine

    ReplyDelete
  2. Hej Maria det er et superflot billede du har taget oppe i regnbuen. Det lyder til at det var en dejlig overraskelse han der havde fundet på. Og ja jeg må slutte mig til koret af stemmer der ganske ulønnet hylder Google. Kh. Bjarke

    ReplyDelete