Friday, May 30, 2014

Sådan tegner du grafiske billeder med hænder...


En af mine kollegaer har lige taget en af mine billedkunsttimer for mig. Hun lavede disse flotte billeder med det hold af 8-årige elever, som jeg skulle have haft. Jeg ved ikke, hvor hun har fundet ideen, så jeg kan ikke linke til et sted, desværre! Måske er det fra en bog, hvem ved:-)

Hvis du vil lave lignende med dine børn, elever eller dig selv kan du gøre sådan her:


  • Find et stykke karduspapir i A4 og en blyant og en æske Caran Dache-farver.
  • Find en eller to figurer du kan tegne rundt om. Fx en rulle gavebånd, en lille æske el. lign. Tegn omkring tingen(e) et par gange eller tre. (Eleverne fandt selv ting rundt i lokalet).
  •  Tegn dernæst omkring dine hænder to gange. 
  • Farvelæg med Caran Dache i flotte farver. Der skal farvelægges helt tæt. Vær ikke bange for at være kritisk over for dine elever. De tror hurtigt, at de er færdige efter 5-10 minutter. Jeg plejer at kræve at man ikke må kunne se karduspapiret. Eleverne bliver meget mere stolte af og tilfredse med deres billede, når de har lavet det ordentligt. 
God fornøjelse. Jeg er ret godt tilfreds med de 8-årige :-)

1 comment:

  1. Og jeg er godt tilfreds med kreative kolleger, der, - ved hjælp af "børnearbejde", - får pyntet hele huset med spændende kunst :)

    ReplyDelete