Monday, November 29, 2010

Du kan stadig nå adventskransen........

Det der tog længst tid ved denne adventsting, var at grave 40 cm sne væk, for at finde mosset i min græsplæne! (og jeg mangler stadig et par totter!)
Jeg overvejede, at jeg ville have lysene lidt væk fra alt det brændbare, derfor disse omvendte paddehatte.
Paddehattene er lavet ved at dele en pakke ler i fire, forme til fire halve kugler og pakke dem ind i sølvpapir. Mal derefter med alm. acryl, rød med hvide prikker!
Stik tre stykker kraftig stårltåd i lysene (varmes op først, i et stearinlys) og stik ståltrådsdimserne ned i leret inden det tørrer.
Find grankogler og hvad du har af pynt der ellers skal på bakken!
Færdig......
God fornøjelse.

4 comments:

  1. Rigtig fin adventsting du har fået lavet. Smiler lidt over, at du skal lede efter mos. Om sommeren gider man jo overhovedet ikke se mos i sin plæne, vel? Hilsen Jette

    ReplyDelete
  2. Hej Maria,

    Sikke en skøn advents-arrangement.
    Smart ide med at male på sølvpapir så det ligner paddehatte.
    Stine:)

    ReplyDelete
  3. Hvor er den fin...hmm, jeg skal vist også have gravet lidt mos ud af sneen her. Heldigvis er der nok at tage af i min græsplæne, der stort set ikke består af andet end mos!

    ReplyDelete