Wednesday, March 27, 2013

12 1/2 kobberfisk.... og lock out!



 

 
 
Så blev det påske, (lock out) og tid til koberbryllup her i huset! Kobberbryllup, det smager lidt af gammel i mine ører ;-)
Men fordi, jeg lige er belvet fyrre og fordi vi skal have konformation lige om et par uger og fordi vi ikke synes kobberbryllup er det vigtigste lige nu. Så har vi ikke fejret det sådan særligt! Mine forældre kom forbi med det flotte hjerte. Og mit krea-hjerte kunne ikke stå for en æske med kobberledninger jeg fandt på krea-sønnens værelse! Altså lavede jeg 12 hele fisk og en der er spist (altså en halv) til Tore i "morgengave". Du kan se dem her over...
Og hvorfor så lige fisk, kunne man spørge? Jo, Tore bruger sin påskeferie på at indrette et 600 liters akvarium i vores stue.... Jeg SATSER stærtkt på, at vi så slipper af med 250 liters- og 50 liters akvarierne inden længe!!!!! Vores ene stue ligner en akvarie-butik. Sig endelig til, hvis du mangler et billigt (og pænt) 250 liters akvarie......
 
Og så lige det der med lock out! Øv, hvor vil jeg gerne på arbejde på tirsdag! Jeg vil gerne fortsætte med at bruge mange timer på at forberede min undervisning, så det kan være faglig, spændende, kreativt, motiverende og aktiv undervisning for mine elever. Og det tager altså lang tid. Jeg siger det bare!

19 comments:

  1. Superfed og original morgengave - og så alligevel så oplagt ;o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, tak.... Jeg var også ret glad for ideen. Min mand synes jeg er en krea-nørd ;-)

      Delete
  2. Tillykke med bryllupsdagen og sikke nogen fine fisk. Jeg synes den halve er fantastisk :)

    ReplyDelete
  3. Jeg kan HELT sikkert ikke hjælpe dig af med akvariet, men jeg kan bestemt ønske tillykke med kobberbrylluppet. Skønne kobber-fisk!!!!!
    Og så håber jeg da også, at vi kan få lov at arbejde på tirsdag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kom nu Eva, du kunne da godt bruge et akvarium! Du arbejder jo ikke ret meget, du er jo lærer ;-)
      Vi ses tirsdag og tak for "tilløkkerne"

      Delete
  4. Hjertelig tillykke med de 12½.. Det skal vi også fejre til juni...

    Håber I får en skøn dag...

    Skal vi slet ikke mødes til blogtræf.. Har du set jeg har gang i et.. tjek det ud.. og gør gerne reklame for det, på din blog, hvis du gider..

    Lone

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Lone.
      Jeg tror ikke jeg når blog-træf i denne omgang. Som du kan se er der nok af familieting på plakaten. Når vi når frem til maj kommer der fire fødselsdage i rap!
      Men det var et SUPER FEDT arrangement, du havde stablet på benene sidst jeg var med. Jeg er også stadig mega glad for den vase jeg vandt i din store gevinst-udtræknings-runde.
      God påske. Maria

      Delete
  5. Hvor er jeg enig! Det er som skrevet lige ud af mit hjerte. Jeg ville også så gerne fortsætte med at arbejde og kunne bruge den tid, det tager på at forberede ordentlig undervisning.
    Seje fisk - kan særlig godt lide fiskebenet. ;-)
    God påske
    Lisbeth

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Lisbeth.
      Ja, er en mærkelig en mærkelig fornemmelse at være udelukket fra sit skønne job. Jeg kommer bestemt også til at mangle min løn! Strejkepengene skal jo pænt betales tilbage med renter!
      Maria

      Delete
    2. Hej igen. Jeg har været inde og tjekke din lækre blog. Super mange finde ideer. Jeg ville melde mig som fast læser, hvis jeg kunne finde stedet? Nu er du alligevel kopieret ind på min blog-rol....
      Tak for ideerne....
      Maria

      Delete
    3. Hej igen. :-)
      Ja, pengene betyder skam også en del. Det er ikke nogen god situation, vi står i. :-(
      Tak for de pæne ord. Jeg synes, det er dejligt at kunne dele projekter og ideer med andre. Men det er helt nyt for mig at blogge. Startede bloggen op i sidste uge og havde ikke rigtig færdedes i blogverdenen før da, så jeg er stadig ved at finde ud af de forskellige funktioner og muligheder. Bla. har jeg endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg kan give andre mulighed for at melde sig som faste læsere. ;-)
      Lisbeth

      Delete
    4. Hej igen igen.
      Jeg har tjekket hvordan du finder funktionen med "faste læsere". Du går ind under "Lay out", trykker på "Add a gadget" og her kan du så klikke på funktionen "faste læsere". Håber det virker, ellers bare spørg igen.
      Vh Maria

      Delete
  6. Skønne fisk. Tillykke med de 12½ år.

    Ja, jeg er helt enig. Det ville være fint om vi fik lov til at gå på arbejde, og passe de jobs, som vi holder af, og som vi konstant arbejder på at udvikle. Det er faktisk en del af vores arbejde at udvikle vores egne metoder, så det passer til de børn, som vi møder netop i dag. Det er blandt andet det vores forberedelsestid går til. Jeg glæder mig også til at komme tilbage på skolen, så mine elever kan nå at blive klar til afgangsprøverne. Det er alvorligt nok for dem også.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det er jo børnene og EN HEL MASSE forældre det går ud over...
      Træls for dem og træls for os....
      god påske

      Delete
  7. Hej Maria... Tillykke med de 12,5 - øv at jeg faktisk glemte det på dagen, havde ellers skrevet mig det bag øret.. PIV
    Nøj hvor fedt med det mega akvarium - det vil jeg glæde mig til at se.. Wauw - gid vi ikke var så dovne med at passe sådan et for så var det jo passende at se det 250 l i har:0)
    Søde krea fisk i har lavet.. Fik du osse morgen gave??
    Knuz Iben

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Iben. I skulle tage og overveje det akvarium, der er masser af plads i jeres hus :-)
      Jeg fik ikke morgengave, vi plejer ikke at gøre i den slags. Det var bare lige en hurtig ide med fiskene!
      God påske til jer.

      Delete
  8. Tillykke med kobberbrylluppet <3 Det skal vi fejre til juni, og vi har sørme også liiiiige en gang konfirmation i maj.
    Fed fed butterfly du har syet til ham. Så heldig var Magnus ikke. Det blev til en købe en og ikke noget mærke. Men den er SÅ fin :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak for det hele og selv tillykke med kobberbryllup og konfirmation. Jeg synes nu bestemt heller ikke at det er vigtigt at tøjet er noget bestemt mærke. Det er kun liigeee Burberry jeg har det sådan med;-)
      God påske.
      Maria

      Delete