Wednesday, October 10, 2012

DIY. iPad-etui i cykelslanger.




For et par år siden lavede jeg et cykelslangeetui til min lille computer. Du kan se det her. Min mand har fået en iPad og han er begyndt at stjæle etuiet, når han skal have iPaden stoppet ned i rygsækken.
Han har ønsket sig at jeg skulle lave et iPad-etui til ham, så han ikke skulle trækkes med mit, der har LILLA kantebånd! Jeg gider egentlig ikke sy i cykelslanger mere, men........
I går tog jeg mig sammen, da jeg var så heldig at finde et stykke presenning jeg allerede havde syet cykelslanger på for længe siden! Etuiet er kantet med en sikkerhedssele med et påsyet ternet bånd og foret med vatteret kunstlæder.

Du gør sådan her:
  1. Køb et stykke armeret presenning i byggemarkedet.
  2. Klip to firkanter ud, der er ca. 6 cm større en iPad'en på de to sider.
  3. Skaf nogen gamle cykelslanger, klip dem op, så de kan foldes ud og sy dem på presenningen med mellemlægspapir over. Hvis du glemmer dette, kan symaskinen ikke glide frem ad.
  4. Find et stykke foer du vil bruge, fx kogt uld eller andet blødt.
  5. Klip to firkanter i samme størrelse som de to forrige og zig zag/overlock en foer firkant og en yderfirkant sammen ret mod ret. Gør dette med begge stykker foer og yderstof.
  6. Sy en form for kant på den ene side af begge de to firkanter (her har jeg brugt sikkerhedssele).
  7. Læg de to firkanter sammen ret mod ret. Tjek at målene passer med iPaden, etuiet skal være 2-3 cm større på hver side, da iPaden ellers ikke er til at få ned i etuiet. Desuden bruger de tykke firkanter noget stof at "vende på". Så husk de ekstra cm.
  8. Sy sammen på de tre sider, der ikke har en kant!
  9. Vend om på retten og nu er du allerede færdig :-)
  10. God fornøjelse. Maria







5 comments:

  1. Det kan han da kun blive glad for. Råt og flot :-)

    ReplyDelete
  2. Hvor er den lækker. Tak for diy, har kæmpet med det, brugte mellemlægspapir, på min gamle symaskine, nu har jeg fået ny og det skal prøves igen:-)

    ReplyDelete
  3. Tak begge to.... Ja mellemlægspapir duer eller hvis man kan få fat i larvefods-trykfod til symaskinen. Så behøver man ikke papiret, jeg har testet sådan en fod engagn for det norske symaskinemærke Janove (tror jeg det hed)!

    ReplyDelete
  4. Det ser nemlig rigtig råt ud! Jeg er blevet til inspireret af din kreation, må jeg indrømme;) tak for et godt indlæg.

    ReplyDelete