Sunday, April 23, 2017

Lav Pippis hest i ler.....







Mine elever på 6 og 7 år har lavet disse heste og slikskåle.... Hestene er egentlig Pippis hest! Vi havde nemlig om Astrid Lindgreen på det tidspunkt, men eleverne fik lov at glasere dem som de ville, altså uden sorte prikker :-). Det var svært for dem at forme heste og det krævede en del "modellering" fra min sine... altså på min egen hest (som er den gule, der kigger nedad). Jeg modellerede og eleverne kiggede, lidt efter gentog vi. igen og igen!
Slikskålene er lavet med pølseteknik. Det er enormt motiverende for eleverne, når de får at vide at de skal lave deres egen skål til fredagsslikket.
Jeg ELSKER den gule "søheste-hest" som er lavet af en lille pige på 6 år!

God fornøjelse. Maria

1 comment:

  1. Den gule søheste-hest er fantastisk. Børnekunst, når det er bedst.

    ReplyDelete