Friday, February 14, 2014

Henna-tatoveringer

Jeg sidder i Jaipur i Indien og tænker på, at hennatatoveringer ligner "doodeling", altså de små krusedulle-kunstværker du tegner, mens du taler i telefon. Bare sat i system.....
Jeg er sikker på at hennatatoveringerne findes i mange forskellige kvaliteter, ligesom alt andet i Indien.
Min er ikke specielt omhyggeligt lavet og kort efter købte jeg 100g henna, så jeg selv kan prøve, når jeg kommer hjem. Inderne laver tatoveringerne til fester, fødselsdage og andre festlige lejligheder.
Når hennafarven er langt på, skal det tørre over en time før man tørrer overskudsfarven af. Så kan den holde et par uger.

4 comments:

  1. Er du klar over, at henna kan være sundhedsskadeligt (allergi, kræft mm.)
    Mvh. Kristine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej kristine.
      Jeg har først opdaget det, da jeg kom hjem..... Desværre, vi synes ellers det er ret sjovt med de tatoveringer, men vi må vidste hellere male billeder med det henna vi har med hjem.
      maria

      Delete
  2. Det ser vildt ud. I oplever da så mange nye ting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg ved det, der er sket SÅ mange ting...
      Ses i morgen.
      Knus

      Delete